Remarketing to technika reklamowa, która polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy już odwiedzili dany serwis internetowy lub dokonali na nim określonych działań (np. złożyli zamówienie). Remarketing pozwala reklamodawcom dotrzeć do osób, które już zainteresowały się ich produktami lub usługami, ale jeszcze ich nie zakupiły.
Aby wykorzystać remarketing, należy zainstalować na swojej stronie internetowej specjalny kod śledzący (tzw. plik cookie). Kiedy użytkownik odwiedza stronę, kod ten rejestruje jego wizytę i przypisuje mu unikalny identyfikator. Następnie, kiedy użytkownik przegląda inne strony internetowe, które korzystają z programu Google AdSense, mogą pojawić się na nich reklamy skierowane do tego konkretnego użytkownika.
Remarketing jest skutecznym sposobem na dotarcie do osób, które już wcześniej wyraziły zainteresowanie oferowanymi produktami lub usługami. Może być również używany w połączeniu z innymi formami reklamy, takimi jak reklamy tekstowe Google Ads, aby jeszcze skuteczniej przekonywać użytkowników do zakupu.